Historiaa

Haminan Naisvoimistelijat ry on perustettu vuonna 1922 Hilda Laaksosen toimesta. Alkuvuosina seuran toiminta oli harjoituksia kevätjuhlia varten. Oman lipun ja lippulaulun seura sai vuonna 1926.  Ensimmäiset viisi vuotta sanottiin olevan "tarunhohtoista loistoaikaa". Hildan muutettua Haminasta pois, seuran toiminta hiipui, mutta elvytettiin sotien jälkeen vuonna 1945, jolloin toiminta tapahtui Tarmon urheiluseuran naisjaostona. Ryhmien toiminta oli kuntoliikuntaa kaikenikäisille naisille. Vuonna 1951 seuran toiminta jälleen virkistyi ja seura rekisteröitiin nimellä Haminan Naisvoimistelijat puheenjohtaja Paula Seppälän johdolla.

Seuran toimintaa on ohjannut halu tarjota kaikenikäisille ja -kuntoisille naisille edullisesti ja monipuolisesti terveys-ja ryhmäliikuntatunteja koulutettujen ohjaajien johdolla. Vuosien saatossa seura on myös tehnyt paljon erilaisia retkiä, pitänyt juhlia ja näytöksiä sekä osallistunut mm. toritapahtumiin, Elomarkkinat kulkueisiin sekä Voimisteluliiton juhlanäytöksiin. Tuntitarjonta on aina pidetty vaihtelevana ja ajan tasalla olevana, jotta jokainen löytäisi itselleen ja omaan kuntoon sopivan tunnin. Uutuuksia otetaan edelleen mukaan sopivasti, jotta mielenkiinto tunteja kohtaan säilyy. Tuntitarjontaamme kuuluu aerobista liikuntaa, lihaskuntotunteja, kehonhuoltoa ja ikäihmisten liikuntaa eli lähes kaikkea mitä nainen (ja miksei mieskin) voi kuntonsa kohottamiseen tarvita. Ja pääasiahan on hyvä mieli minkä tunneilta saa mukaansa, paras kiitos meille on se, kun naiset hymyssä suin lähtevät tunneilta kotiin!

Tervetuloa rohkeasti mukaan nauttimaan liikunnan riemusta ja sen mukanaan tuomasta hyvästä olosta!

Ensimmäinen juhlanäytös 30.4.1922 Raittiustalolla
Juhlanäytöksen satoa